Search
Close this search box.

שימוש ממושך בקנאביס רפואי אינו גורם ליתר לחץ דם: ממצאים קליניים של סקר שנערך בארה”ב

הפופולריות של השימוש בקנביס לצורכי פנאי ולצרכים רפואיים עלתה בשנים אחרונות בארה”ב. הבנת הקשר בין שימוש בקנביס הופעת יתר לחץ דם, יכולה לתרום בעתיד לפיתוח דרכי טיפול ותכנון מחקריים קליניים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין שימוש קבוע בקנביס לבין נוכחות אבחנה של יתר לחץ דם.

מחקר זה הינו מחקר אפידמיולוגי רטרוספקטיבי על סמך סקר לאומי של הגוף למחקר תזונה ובריאות בארה”ב.  סקר זה אוסף נתונים בתדירות של כל שנתיים ומורכב משאלונים סוציו-אקונומיים, דמוגרפיים, בריאותיים, תזונתיים, וראיונות אישיים. לצורך המחקר הנוכחי נבדקו שאלונים מהשנים 2017 ו-2018.

לצורך המחקר האבחנה של יתר לחץ דם התבססה על תשובה חיובית של משתתף בסקר לשאלה האם יש לו יתר לחץ דם או האם הוא נוטל תרופה לטיפול ביתר לחץ דם. שימוש בקנביס נקבע על סמך תשובה חיובית לגבי שימוש בקנביס בהווה או בעבר. כמו כן נבדקו: שימוש נוכחי בקנביס, תדירות השימוש, משך השימוש וגיל תחילת השימוש. אנשים שלא מסרו תשובה לגבי שימוש בקנביס או נוכחות מחלת יתר לחץ דם, לא נכללו במחקר.

במחקר נכללו 4,565 אנשים, 817 מתוכם הוגדרו כמשתמשים קבועים בקנביס ו-1,409 איש היו עם מחלת יתר לחץ דם. על סמך מודל אנלטי של המחקר לא נמצא קשר בין שימוש קבוע בקנביס בעבר או בהווה והופעת אבחנה של יתר לחץ דם.

החוקרים במחקר סיכמו שלא נמצא קשר בין שימוש קבוע בקנביס והתפתחות יתר לחץ דם. בנוסף, על סמך המודל האנליטי לא נמצא קשר בין תדירות שימוש בקנביס והופעת יתר לחץ דם, וגם לא נמצא קשר בין גיל תחילת השימוש בקנביס והופעת יתר לחץ דם.

לדעת ד”ר יהושוע (שוקי) אבירם, דירקטור המחקרים הקליניים בסאיקי:

זהו מחקר חשוב מאוד. אמנם מדובר בדיווח עצמי של המשתתפים בו ואיננו יודעים את התרומה היחסית של האם המסקנות נכונות רק עבור שימוש חברתי או בעבור שימוש רפואי, אבל תוצאות המחקר מהוות נדבך נוסף של בטיחות הטיפול גם בעבור קנאביס רפואי.

לקריאת המאמר באנגלית>>

 

Shah RM, Patel S, Shah S, Doshi S, Li A, Diamond JA. Sustained cannabis use does not predispose clinical hypertension: Findings from a national survey. The Journal of Clinical Hypertension. 2022;1–6.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

משאף ומחסנית SyqeAir

להפחתה מהירה בעוצמת כאב עצבי כרוני1, במינימום תופעות לוואי2-3 – לשיפור איכות השינה ואיכות החיים3-4.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

  1. Almog, S, et al. (2020). European Journal of Pain, 24( 8 ), 1505-1516.
  2. Aviram, J, et al. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374.   בהשוואה לצורות המתן האחרות
  3. Aviram, J, et al. (2022). PAIN Reports, 7(3), e1011.   לאחר 120 יום טיפול במשאף
  4. Aviram, J, et al. (2023). Pharmaceuticals, 16(10), 1426.

אני רוצה לקבל מכם ניוזלטר דו חודשי!

תשלחו אותו בבקשה אל:

דילוג לתוכן