Search
Close this search box.

שאיפת קנאביס רפואי עשיר ב-THC לשיפור איכות החיים הקשורה לבריאות ותסמיני כאב כרוני וחרדה

בשנת 2018 עודכנו החוקים הקשורים בשימוש לרעה בסמים ותרופות בבריטניה. עדכון זה אפשר לצרוך קנביס למטרות רפואיות דרך הפה (בצורה של שמן) או באידוי, אך לא בעישון. מתן פומי של THC הוכח קלינית כמקל על הסימפטומים של בחילות והקאות על רקע כימותרפיה, ירידה קיצונית במשקל על רקע של סרטן ושל AIDS, וכן על עוצמת הספסטיות בקרב מטופלים המאובחנים בטרשת נפוצה.

מטרת המחקר הייתה לבחון את בטיחות ויעילות של טיפול בקנביס רפואי עם ריכוז THC גבוה הניתן באידוי לשם הקלה על עוצמת הכאב, שיפור באיכות השינה ועל איכות החיים.

מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי של המרשם לטיפול בקנאביס רפואי בבריטניה שבחן 140 מטופלים מתוך מספר מרכזים רפואיים, שדיווחו על מדדים שונים במלואם, לאורך חצי שנה של טיפול (בתחילת המעקב היו 344 מטופלים). כ-78% מתוכם היו גברים, והגיל הממוצע היה 38 שנים. 51% מהמטופלים קיבלו טיפול בקנביס רפואי על רקע כאב כרוני, ו-25% בשל אבחנות עם מרכיב של חרדה. ל-95.6% מהמטופלים במחקר היה ניסיון קודם עם קנאביס.
החברה שמממנת את הרג’יסטרי הזה היא חברה גרמנית והמחקר ניתח רק דיווחים ממטופלים שקיבלו טיפול בזן יחיד בתפרחת שלהם: KHIRON 20/1 (Pharmadrug Production GmbH, Rostock, Germany), עשירה ב THC (20%) ו CBD (>1%)
ההנחיה של החוקרים הייתה לצרוך את הקנאביס רק באידוי במכשירים מאושרים בבריטניה (וולקנו ומייטי). יחד עם זאת, פרט להנחיה, לא הייתה להם שליטה אמיתית על מה שהמטופלים עשו בפועל.

תוצאות המחקר הראו שיפור משמעותי באיכות השינה, בעוצמת הכאב ובאיכות החיים. אך הייתה הפחתה של כנקודה אחת בלבד בעוצמת הכאב לפי החציון.
נראה שהמעקב אחר תופעות הלוואי היה פסיבי בלבד ולכן רק 2 מטופלים דיווחו על תופעות לוואי.
לא בוצע שום מעקב אחר כמות הקנאביס שקיבלו המטופלים.

החוקרים סיכמו שטיפול בקנביס עשיר ב-THC קשור לשיפור במדדים של עוצמת כאב, מצב רוח כללי, חרדה, שינה ואיכות חיים הכללית. מידת השיפור שלעיל הושגה כבר לאחר שלושה חודשי טיפול ונשמרה באותה רמה לאורך שישה חודשים, מה שלדעתם של החוקרים מצביע על היעדר התרגלות לטיפול.

ד”ר יהושוע (שוקי) אבירם, דירקטור המחקרים הקליניים בסאיקי, מציין שחשוב לשים לב שהמאמר נכתב על ידי החוקרים מאותה החברה המממנת.

לקריאת המאמר באנגלית>>

 

Moreno-sanz G, Madiedo A, Lynskey M, Brown MRD. “Flower Power”: Controlled Inhalation of THC-Predominant Cannabis Flos Improves Health-Related Quality of Life and Symptoms of Chronic Pain and Anxiety in Eligible UK Patients. Biomedicines. 2022;10(2576):1–15.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

משאף ומחסנית SyqeAir

להפחתה מהירה בעוצמת כאב עצבי כרוני1, במינימום תופעות לוואי2-3 – לשיפור איכות השינה ואיכות החיים3-4.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

  1. Almog, S, et al. (2020). European Journal of Pain, 24( 8 ), 1505-1516.
  2. Aviram, J, et al. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374.   בהשוואה לצורות המתן האחרות
  3. Aviram, J, et al. (2022). PAIN Reports, 7(3), e1011.   לאחר 120 יום טיפול במשאף
  4. Aviram, J, et al. (2023). Pharmaceuticals, 16(10), 1426.

אני רוצה לקבל מכם ניוזלטר דו חודשי!

תשלחו אותו בבקשה אל:

דילוג לתוכן