Search
Close this search box.

הריח של תפרחות הקנאביס הנצרכות בעישון ובאידוי משפיע על תפיסת איכות המוצר לפי הצרכנים

בארה”ב, עד שנת 2021 קנאביס לצורכי מחקר סופק בלעדית על ידי גוף מוסדי בשם National Institute on Drug Abuse (NIDA). חלק מהחוקרים שהשתמשו בקנאביס זה למטרות מחקר טוענים שהקנאביס שמסופק על ידי NIDA שונה מאשר קנאביס רפואי וקנאביס לצורכי הפנאי. בהיעדר מדדים המגדירים את טיבו של המוצר, שוק הקנאביס, גם החוקי וגם הלא חוקי, אימצו את הריכוז של ה-THC בתפרחת כמדד האיכות של הקנאביס.

מטרת מחקר זה, הייתה לבחון האם ישנו קשר בין ריכוז ה-THC לבין הדיווח של משתמשים בקנאביס על האפקט הסובייקטיבי שעליו הם מדווחים.

מחקר זה היה מחקר תצפיתי, פרוספקטיבי, אשר בוצע בקרב מתנדבים בריאים, בני 21 ומעלה, אשר השתמשו בעבר בקנאביס. סך הכל 287 זנים של קנאביס חולקו ל-276 מתנדבים, בין 8 עד 10 זנים לכל מתנדב במשך שנתיים, בין שנת 2019 ל-2020. ריכוז ה-THC ושאר הקנאבינואידים בתפרחות שחולקו הוסתר מהנבדקים. הנבדקים התבקשו לענות על שאלונים אלקטרונים ולדרג בהם את התחושה החיובית והרגשת ההטבה לאחר השימוש בתפרחת.

תוצאות המחקר הראו שנבדקים שהשתמשו בקנאביס פחות מפעם אחת בשבוע, דיווחו על הרגשה טובה בשיעור גבוה יותר לעומת אלה השתמשו בקנאביס יותר מפעם אחד בשבוע. בנוסף נמצא שנבדקים מבוגרים יותר דיווחו על רמת הרגשה חיובית טובה גדולה יותר לעומת מתנדבים צעירים. החוקרים לא מצאו קשר בין ריכוז ה-THC בתפרחת לבין הדיווחים של הנבדקים. מסקנת החוקרים הייתה  שאחוז ה-THCבתפרחת הקנאביס אינו הגורם שלפיו ניתן להבדיל בהשפעה של הקנאביס או בהנאה ממנו בשימוש לצורכי פנאי, אלא כנראה רק לפי אחוז תכולת הטרפנים – כלומר חוזק הריח של תפרחת הקנאביס.

ד”ר יהושוע (שוקי) אבירם, דירקטור המחקרים הקליניים בחברת סאיקי, מסכם שחשוב להבין את הממצא של המחקר הזה, היות והיום, מחיר הקנאביס בבתי המרקחת בישראל נקבע לרוב לפי תכולת ה-THC שלו, לרוב, ככל שריכוז ה-THC בתפרחת גבוה יותר, כך מחיר התפרחת עולה. לכן, חברות קנאביס רבות בישראל הפסיקו לייצר זני קנאביס עם ריכוז THC נמוך מ-20%, זאת ללא עדות שזהו המדד שחשוב להשפעה הקלינית שנדרשת עבור המצבים השונים המטופלים בקנאביס בישראל.
ישנו צורך משמעותי למחקרים שיבדקו וימצאו מה חשיבות ריכוז ה-THC, שאר הקנבינואידים ומרכיבים נוספים כמו טרפנים ופלבנואידים על מטרות טיפוליות של האינדיקציות השונות שמאושר עבורן טיפול בקנאביס רפואי.

לקריאת המאמר באנגלית>>

 

Plumb J, Demirel S, Sackett JL, Russo EB, Poe ARW. The Nose Knows: Aroma, but Not THC Mediates the Subjective Effects of Smoked and Vaporized Cannabis Flower. Psychoactives. 2022;1:70–86.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

משאף ומחסנית SyqeAir

להפחתה מהירה בעוצמת כאב עצבי כרוני1, במינימום תופעות לוואי2-3 – לשיפור איכות השינה ואיכות החיים3-4.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

  1. Almog, S, et al. (2020). European Journal of Pain, 24( 8 ), 1505-1516.
  2. Aviram, J, et al. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374.   בהשוואה לצורות המתן האחרות
  3. Aviram, J, et al. (2022). PAIN Reports, 7(3), e1011.   לאחר 120 יום טיפול במשאף
  4. Aviram, J, et al. (2023). Pharmaceuticals, 16(10), 1426.

אני רוצה לקבל מכם ניוזלטר דו חודשי!

תשלחו אותו בבקשה אל:

דילוג לתוכן