Search
Close this search box.

קנאביס רפואי וטורט: מתן קנאביס רפואי למטופלים עם תסמונת טורט בתנאי “עולם אמיתי”

תסמונת טורט, היא הפרעה נוירו-פסיכיאטרית אשר לרוב מתבטאת בטיקים מוטוריים וקוליים. בישראל, תסמונת טורט הינה אבחנה נוירולוגית, שתחת תנאים מסוימים, מאושרת לטיפול בקנאביס רפואי.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את יעילות הטיפול בקנאביס רפואי במטופלים שאובחנו בתסמונת טורט.

מחקר זה היה מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי, שנוהל על ידי ד”ר אורית סטולר מהמרכז הרפואי שמיר (“אסף הרופא”), בשיתוף עם חברת “תיקון עולם” לפי הכותבת האחרונה של המאמר (ד”ר ליהי שליידר).
“תיקון עולם” אוספים באופן שיטתי, במשך שנים, נתונים על ההשפעה של הטיפול בקנאביס הרפואי שהם משווקים בנקודת ההתחלה של הטיפול ולאחר שישה חודשים מתחילתו. לצורך מחקר זה, הם זיהו 70 מטופלים עם תסמונת טורט במאגר הנתונים שלהם. המטופלים חולקו לשתי קבוצות: 1) אלה שענו על שאלון מעקב אחרי 6 חודשים של טיפול בקנאביס ו-2) אלה שלא ענו במעקב. המדדים שנבדקו לאחר שישה חודשים הם: מצב רוח כללי, מצב תעסוקה, איכות חיים, ומצב הבריאותי. בקרב המטופלים שענו על שאלון מעקב, נבדק גם השיעור של הטיקים המוטוריים והקוליים.

מתוך תוצאות המחקר עולה שבקנאביס הרפואי שנצרך במעקב זה היה בממוצע 123 מ”ג של טטרה-הידרו-קנבינול (THC) ו-50.5 מ”ג של קנבידיול (CBD). לפי כך, ניתן להניח, שככל הנראה מדובר בקנאביס עשיר ב-THC בעיקר.
המטופלים שענו על שאלוני המעקב לאחר חצי שנה, דיווחו על שיפור באיכות החיים ובתעסוקה וירידה בתצרוכת תרופות. יחד עם זאת, לא נמצא שיפור מובהק במדדי התחלואה הספציפית לתסמונת כמו הטיקים הקוליים והמוטוריים, שכיחות הטיקים או במצב הרוח הכללי. תופעות הלוואי השכיחות היו סחרחורת ועלייה בתיאבון.
החוקרים סיכמו שקיים קשר בין שימוש בקנאביס רפואי ושיפור באיכות החיים והמצב הבריאותי בקרב מטופלים עם תסמונת טורט.

לקריאת המאמר באנגלית>>

 

Barchel, D., Stolar, O., Ziv-Baran, T., Gueta, I., Berkovitch, M., Kohn, E., & Bar-Lev Schleider, L. (2022). Use of Medical Cannabis in Patients with Gilles de la Tourette’s Syndrome in a Real-World Setting. Cannabis and Cannabinoid Research.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

משאף ומחסנית SyqeAir

להפחתה מהירה בעוצמת כאב עצבי כרוני1, במינימום תופעות לוואי2-3 – לשיפור איכות השינה ואיכות החיים3-4.

לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

  1. Almog, S, et al. (2020). European Journal of Pain, 24( 8 ), 1505-1516.
  2. Aviram, J, et al. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374.   בהשוואה לצורות המתן האחרות
  3. Aviram, J, et al. (2022). PAIN Reports, 7(3), e1011.   לאחר 120 יום טיפול במשאף
  4. Aviram, J, et al. (2023). Pharmaceuticals, 16(10), 1426.

אני רוצה לקבל מכם ניוזלטר דו חודשי!

תשלחו אותו בבקשה אל:

דילוג לתוכן