Search
Close this search box.

100% מימון לנפגעי עבודה ופתרון להקלה כלכלית

בלעדי: נכי תאונות עבודה, שמטופלים במשאף ומחסנית SyqeAir, מפחיתים את הכאב ב-5 דקות ומשלמים על הטיפול בשוטף+60, אחרי שההחזר מקופת החולים ייכנס לחשבון הבנק! הסכם פורץ דרך למען רווחתם הכלכלית של נפגעי עבודה בשיתוף עם ארגון נכי תאונות עבודה.

מבוטחי קופות החולים, שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי כנפגעי עבודה: מחלת עבודה או תאונת עבודה, זכאים, עפ”י חוק1  לקבל טיפול רפואי לצורך ריפוי, החלמה ו/או שיקום רפואי, עבור פגיעות שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי והוועדה הרפואית. בכלל זה, טיפול רפואי בקנביס באמצעות משאף ומחסנית SyqeAir לקנביס רפואי.

עד כה, נאלצתם להמתין כ-50 ימים לקבלת ההחזר מקופת החולים. תהליך שיצר נטל כלכלי בפרק זמן זה, אצל רבים מהמטופלים. מעתה, ניתן לרכוש את המשאף והמחסניות, להתחיל מיד (!) טיפול להפחתת הכאב בליווי אחות (חינם!), והחיוב בכרטיס האשראי יתבצע אחרי 60 ימים (בהתאם לתאריך החיוב). כלומר, בממוצע פחות 10 ימים לאחר שאותו הסכום נכנס לחשבון הבנק שלכם!

בשיתוף עם ארגון נכי תאונות עבודה ואלמנות נפגעי עבודה בישראל>>

"העישון גרם לתחושת אובדן שליטה. ניסיתי שמנים ולא הצלחתי לתפקד. משאף סאיקי-אייר משאיר אותי מפוקסת לקרוא, להבין מה אני עושה ולהחזיק סדר יום נורמטיבי."

זיוה שמרוני, מוכרת כנפגעת תאונות עבודה ומקבלת מימון מלא לרכישת משאף ומחסנית SyqeAir לטיפול בכאב עצבי כרוני

מהי פגיעה בעבודה?

פגיעת עבודה היא תאונת עבודה או מחלת מקצוע.

  • תאונת עבודה – תאונה שקרתה במהלך או עקב העבודה אצל מעסיק או מי מטעמו. לעצמאיים, תאונת עבודה היא תאונה שקרתה תוך כדי העיסוק במשלוח ידם ועקב עיסוקם במשלוח ידם. גם תאונה שקרתה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, נחשבת לתאונת עבודה1.
  • מחלת מקצוע – מחלה שנקבעה כמחלת מקצוע בתקנות (כלומר, נמצאת ברשימת מחלות המקצוע), שנגרמה כתוצאה מהעבודה אצל המעסיק או מטעמו. לעצמאיים – מחלה (בתקנות) שנגרמה עקב העיסוק במשלח יד.


עובדים שחלו במחלה שאינה מופיעה ברשימת מחלות המקצוע, אבל, חוות דעת מומחים קבעה שיש קשר סיבתי בין המחלה לבין העבודה, מוכרים על ידי המוסד כנפגעי עבודה.

לפרטים נוספים בעניין זה, יש להיכנס לאתר הביטוח הלאומי, נפגעי עבודה.

הזכויות הרפואיות של נפגעי תאונה עבודה בישראל

ניתן לחלק את סוגי הטיפולים לשניים:

  • טיפול רפואי שכלול בסל הבריאות: טיפולים בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כמו: ייעוץ רפואי, בדיקות רפואיות, ניתוח, תרופות, רכישת ציוד רפואי, אשפוז או טיפול סיעודי בבית, החזר נסיעות ונעליים אורתופדיות2. הסבסוד מגיע בצורת פטור מתשלום ו/או זכאות להחזר כספי בהתאם למחירון קופת החולים ו/או טופסי התחייבות2.
  • טיפול רפואי שאינו כלול בסל הבריאות: טיפול שניתן מתוקף הסכמים בין הביטוח הלאומי לקופות החולים ואינו נמצא בסל הבריאות. בקטגוריה זו נמצאים טיפולי רפואה משלימה (כירופרקטיקה, דיקור סיני, שיאצו ופלדנקרייז) וטיפול בעזרת קנביס רפואי2.
"אני שואפת מינון שהותאם לי אישית ושמתאים לכאב שלי. המשאף מאפשר לי שימוש מבוקר בקנביס שמפחית את ההשפעות הפסיכואקטיביות ומאפשר לי תפקוד נורמלי וממוקד ברמה היומיומית."

רוני גולדנברג, מוכרת כנפגעת תאונת עבודה ומקבלת סבסוד מלא על המשאף והמחסניות SyqeAir לטיפול בכאב עצבי כרוני

משאף ומחסנית SyqeAir בסבסוד לנפגעות ונפגעי תאונות עבודה

בין מטופלנו, ישנם גם נפגעי עבודה, שפגיעתם (מחלת מקצוע או תאונה) הוכרה כנכות מעבודה וכהתוויה רפואית לטיפול רפואי בקנאביס. הטיפול עם המשאף ומחסניות הקנאביס מציע הפחתה מהירה בעוצמת הכאב3 במינימום עד בכלל לא תופעות לוואי פסיכואקטיביות4, בהשוואה לצורות המתן האחרות5, באמצעות מתן מינונים מדידים ועקביים של קנאביס. משאף SyqeAir זמין לשימוש מידי ומופעל בלחיצת כפתור – יתרון עבור מטופלים מוגבלים בשימוש עם הידיים.

לסיפורה של רוני>>

תהליך אישור הסבסוד לקנביס דומה במהותו לאישור טיפול רפואי שאינו בסל הבריאות

הטיפול בקנביס רפואי לא נמצא בסל התרופות ומבחינת ההתנהלות הבירוקרטית אין הבדל בינו לבין שיאצו (למשל). בעת תהליך האישור, יש להגיש מסמכים הרלוונטיים לקנביס (כמפורט בהמשך).

הזכאות לקבלת הסבסוד נמדדת בשני פרמטרים:

  1. למטופל/ת יש המלצה רפואית לקנביס עבור הנכות המוכרת כפגיעת עבודה ע”י הביטוח הלאומי
  2. למטופל/ת יש רישיון לקנביס רפואי בתוקף, בהתאם לנוהל 106 של משרד הבריאות


לדוגמה
: נפילה במהלך העבודה שגרמה לפציעה בגב וכתוצאה ממנה העובד סובל מכאב כרוני. הפציעה בגב מוכרת כנכות עבודה ע”י ביטוח הלאומי ואילו הרישיון לקנביס רפואי ניתן ע”י משרד הבריאות להפחתת הכאב העצבי הכרוני שהעובד סובל ממנו, מאז.

הסבסוד מכסה רכישת מכשיר רפואי (למשל משאף) ואת הקנביס לטיפול החודשי בכמות שמצוינת ברישיון. הסבסוד מגיע בצורה של החזר כספי מקופת החולים, בכפוף להפניה הרפואית ולהצגת קבלות רכישה.

איך מקבלים רישיון לקנאביס רפואי?>>

משאף SyqeAir הפתרון היעיל והבטוח למתן קנביס רפואי

הפחתה בעוצמת הכאב

שמתחילה בתוך 5 דקות1

בלי לעשן

ללא מגע ישיר בקנביס

ידידותי לתפעול

לוחצים-שואפים

מאפשר לשמור על שגרה

שיפור באיכות ובמשך השינה2

מינון מותאם אישית

הפחתה בעוצמת הכאב במינימום
תופעות לוואי פסיכואקטיביות3-4*

חינם: ליווי רפואי

ע”י אחיות מנוסות

*בהשוואה לצורות המתן האחרות (עישון, אידוי, שמן), לאחר סיום תקופת התאמת המינון בליווי אחות.

בהתאם להתוויות המאושרות ע״י משרד הבריאות. השימוש במשאף מותנה בהמלצת רופא וברישיון לשימוש לקנאביס רפואי של משרד הבריאות, בהתאם לדרישות הדין. נבדק מחקרית. אין באמור משום המלצה רפואית.

  1. Almog S, et al. (2020). European Journal of Pain, 24( 8 ), 1505-1516.
  2. Aviram, J, et al., (2023). Pharmaceuticals, 16(10), 1426.
  3. Aviram J, et al. (2022). PAIN Reports, 7(3), e1011.
  4. Aviram J, et al. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374.

היתרונות בשימוש במשאף הרפואי SyqeAir:

חינם: ליווי רפואי
ע"י אחיות מנוסות
מאפשר לשמור על שגרה
שיפור באיכות ובמשך השינה2
מינון מותאם אישית
הפחתה בעוצמת הכאב במינימום תופעות לוואי פסיכואקטיביות3-4*
ידידותי לתפעול
לוחצים-שואפים
בלי לעשן
ללא מגע ישיר בקנביס
הפחתה בעוצמת הכאב
שמתחילה בתוך 5 דקות1

החזר על משאף ומחסנית לקנביס רפואי – בדיקת זכאות

יש להעביר לקופת החולים את המסמכים הבאים:

  1. המלצת רופא/ה מורשה/ית לטיפול במשאף ומחסנית SyqeAir לקנאביס רפואי
  2. המלצת הרופא/ה המטפל/ת מטעם קופת החולים, עם מומחיות בתחום הרפואי הרלוונטי לפגיעה, שנתן/ה המלצה לטיפול בקנביס רפואי
  3. פרוטוקול הוועדה הרפואית (אם התקיימו כמה ועדות, יש להביא את כולם)
  4. רישיון לאחזקה ושימוש בקנאביס רפואי מטעם משרד הבריאות

הבקשה בצירוף כל המסמכים תיבחן על ידי רופא או רופאת השירות בקופה, שבסמכותם לקבוע שהטיפול בקנאביס הרפואי – כולו או חלקו, נובע מהפגיעה בעבודה שהוכרה לך, בהתאם להסכם החתום בין קופת החולים שלך והביטוח הלאומי.

החזר כספי קנאביס רפואי - אופן הגשת בקשה

יש לאגד את כל המסמכים שהוגשו לבחינת אישור לסבסוד – ולצרף את כל הקבלות והמרשמים, ללכת לסניף קופת החולים שלך ולהגיש אותם במזכירות הסניף. לחילופין, ניתן להעלות מסמכים ולהגיש בקשה באפליקציה או באתר של הקופה.

כמה זמן נמשכת הזכאות לסבסוד?

תקופת הזכאות למימון הקנאביס תואמת לתוקף רישיון שלך. כל שינוי או חידוש הרישיון מצריך בדיקת זכאות מחודשת על ידי קופת החולים. לכן, כדאי לדאוג לחידוש הרישיון מבעוד מועד. מטופלי SyqeAir יכולים להזמין תזכורות אוטומטיות לחידוש רישיונם.

כמו כל הטיפולים, גם בתחום הקנביס עשויים להיות עיכובים באישור הסבסוד ויכול להיות שהקופה תדרוש להגיש מסמכים נוספים לבקשה. זה קורה. אם לא הסדרת לבד, ניתן לפנות למחלקת נפגעי עבודה בסניף שמטפל בך באמצעות שליחת מסמכים באינטרנט ישירות לפקיד>>

בלעדי למטופלי SyqeAir: ליווי אחיות חינם במהלך הטיפול (שווי ההטבה 1,450 ₪)

כחלק מסטנדרט הטיפול המאפיין את משאף ומחסנית SyqeAir, אנחנו מציעים למטופלים שלנו – בחינם, תוכנית הדרכה וליווי ע”י אחות או אח מנוסים בטיפול בכאב. התוכנית מאפשרת למטופלים להגיע להקלה בכאב ולהימנע מתופעות הלוואי הלא רצויות של הקנאביס, ע”י התאמת מינון אישי – בתהליך הדרגתי בליווי אח או אחות, בהתאם לכמות החודשית המומלצת ע”י הרופא.

תוכנית הליווי שלנו עוזרת למטופלים לנהל את הכאב (במקום להיות מנוהלים על ידו) ולשמור על תפקוד מיטבי ואיכות חיים, בצל המחלה. למידע נוסף התוכנית: ליווי אחים ואחיות חינם>>

משאף ומחסנית SyqeAir

להפחתה מהירה בעוצמת כאב עצבי כרוני1, במינימום תופעות לוואי2-3 – לשיפור איכות השינה ואיכות החיים3-4.

נפגעי תאונות עבודה בעלי רישיון לקנאביס רפואי, דברו איתנו: 2064*, או השאירו פרטים כעת:

  1. Almog, S, et al. (2020). European Journal of Pain, 24( 8 ), 1505-1516.
  2. Aviram, J, et al. (2021). European Journal of Pain, 25(2), 359-374.   בהשוואה לצורות המתן האחרות
  3. Aviram, J, et al. (2022). PAIN Reports, 7(3), e1011.   לאחר 120 יום טיפול במשאף
  4. Aviram, J, et al. (2023). Pharmaceuticals, 16(10), 1426.

בהתאם להתוויות המאושרות ולנוהל 106. מותנה בהמלצת רופא וברישיון לשימוש בהתאם לדרישות הדין. נבדק מחקרית. אין באמור משום המלצה רפואית. בנוסף, נדגיש שאין באמור ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי, הכתוב לעיל מהווה תיאור כללי בלבד ובלתי מחייב. בכל מקרה יש לפנות לקבלת ייעוץ ספציפי לפי נתוניך האישיים.

אני רוצה לקבל מכם ניוזלטר דו חודשי!

תשלחו אותו בבקשה אל:

דילוג לתוכן